Alla inlägg under december 2007

Av annorlunda - 30 december 2007 22:20

Till minne av Hobbe som lämnade oss nyårsafton början på 2007. Imon e det ett år sedan... :'(

Jag får aldrig mer se dig, och det värker... Men Vem fan bryr sej om det? Va?! ingen vet ju hur det är. han var inte bara ett djur. han var mer än så... han var hur mysig som helst. :'/   fan heller nu mera ska jah aldrig fira nyår igen utan bara sörja. :'/ en "rolig" dag blev en HEMSK jävla dag & saknaden värker. 05.00 gick du ut å gjorde nått. :) la du dig o dog eller blev du mördad, ingen vet. å bara Gud vet vart din kropp ligger... det e tungt att vara utan dig Hobbe, du skyddade mig när jag var liten... när jag var jätteliten å jack (hunden) fanns där så skyddade du mig, rörde han mig fick flög du på han... du skyddade mig hela tiden å när ingen annan såg dig lyckades jag väl få dit dom, jag minns det inte då men mamma har sagt det.

Du låg på trappan den dagen, vi hade precis kommit hem. vid midsommar 2006, vår sista midsommar ihop. nästa dag på morronen så la du din tass på mitt ben å tiggde och hoppade upp i soffan o försökte tigga till dig nått gott. sedan la du dig under bordet som en hund å vilade. <3 :'(  Men, den tiden kommer aldrig mer. kan inte förstå att du verkligen inte finns längre. :'/ å i midsommras iord vet jag att vi alla tänkte på dig, men det var ingen som erkände det bara... inte förren efteråt, då mormor sa "Allt vore perfekt idag, om bara Hobbe vart här."  å så är de ju,. gubben min... :'( vid skrivbordet på övervåningen sov du gärna, å du sov gärna vid mina fötter. :/ men tiden kommer aldrig mer som sagt, & sorgen är tung.

<i>Det är en bit som fattas, det är du. </i>

MAGGIE LIDER ÄNNU MER, FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!

Av annorlunda - 30 december 2007 13:18

stackars maggie, mår urselt. stackars gumman.... hon reagerade knappt nr hon fick gurka från den "bilnda" sidan, usch:(

Av annorlunda - 29 december 2007 13:17

Gnäll...

Ang marsvinen!

Nu måste jag gnälla lite.
Klockan e 02:46. det innebär att det var 2 timmar sedan jag upptäckte detta. :(

Jag busade med Våfflan, Maggie var i hagen. såg att Maggans(maggies) öga var lite fult, men jag tänkte ta det efteråt... ett tag efteråt lyfter jag in våffllan i hagen, och tar ut maggie. jorå, ögat var minnsan kletigt. då går jag in å säger det te morsan... sen tvättar vi rent ögat, eller aa... vad man ska säga... sen så springer hon ute o får gå in i den officiella buren med Våfflan igen. :)  Vid 02.00 kollar jag till dom igen... Då har jag skrivit på Marsvin.ifokus redan, å tänkte säga hur det var med henne... då har det börjat rinna igen, så fort in och "tvätta" (eller vad man nu ska säga) ögat igen... Fundersam
Tårarna ville verkligen inte sluta när hon lägger sig ner i mitt knä (extremt ovanligt, hon är inte så jättetam i knät.) å kisar som in i h******... Jag trodde verkligen att hon skulle dö... andningen verkade så tung. och morsan låg å sov. Gråter 
Sedan, fick dom vara i sängen (e där än) på en matta jag lagt dit... kommer abslut inte sova inatt... enda jag tänker på är mina älsklingar. eller min sötis, det är ju bara ena som e sjuk. Ledsen å det räcker ju!

Sen fick jag kolla till igen å börja göra rent. (har nu mera papper å vatten i mitt rum, så kan jag göra rent här inne.)

Nu fick jag precis göra det igen. klockan är numera 02.54 Maggie ligger mestadels å sover på mattan. Ledsen

Känns för*****t alltihopa. MIN ÄLSKLING FÅR INTE VARA SJUK! Gråter hon kisar så mycket så jag börjar tro att hon börjar bli blind! Förvånad Våfflan e efter henne hela tiden också...

Det blir nog vetrinären imorgon. Gråter

hon fick ev. "bara" nått i ögat, men det e inte normalt att ögat rinner i 3 timmar. Ledsen (Snart 3 timmar dåra.)

Var tvungen att skriva av mig... är så orolig...


blir inget imon heller!

Av annorlunda - 28 december 2007 21:13

ändrade precis färg igen på bloggen, haha. jag blir aldrig nöjd. xD

å nu ser det helknäppt ut, men snyggt. ;)

svart bakrund med blåa texter.:P å längst ut >>>> <<<<< så är det katter. :P men men, jag är ju en kattälskare så... :)

fast nu lär jag inte byta på ett tag, är riktigt nöjd... ^^

Av annorlunda - 28 december 2007 21:00

4 dar kvar till nyårsafton dåe. =)  då blir det fest. xD

Idag vaknade jag 13.30, mamma väckte mig. hon frågade om jag ville till stan. det ville jag inte. xP så vid typ... 14.20 så duschade jag. så åkte vi iaf vid typ 15.00 :P regnade! x] vi åt faktiskt hamburgare direkt. x'D sedan gick vi till en affär, sån grejjs me datorer.. :D Mamma erkände att hon ville ha en bärbar dator. :P så vi höll på att köpa en. :)  men den kostade 6.000 spänn... och vi ska ju ha ny soffa också... fasen. ;) så vi struntade i det. men vi kollar lite smått nu iaf... vi vill ju ha en dator till, å bärbar är bara bättre. ifall vi reser nånstans (öhm, det var faktiskt min morsa som sa det till mig :P) å jag höll på att få den datorn i julklapp !!!! :S  SHIT. :P  hade jag aldrig trott, har aldrig önskat mig en bärbar, tänk om jag fått en? :S ;)

jag är sugen på att söka in som reporter. xD så jag ska faktiskt det, till en tidning... =) Maha, från 12 - 15. :P enda nackdelen e att jag inte kan träna den dagen isf, men det skiter jag blint i. ;) 

men nu ska jag dra... :P e skit trött xD

Ps > Tack Hampus & Anders för samtalet i natt (dom satt å ringde mejj via Msn... :P asg. hade as kul. fan att man inte har mic!)  hahahhaha... =)  älskar er som vänner :P

påtal om vänner, älskar jag er alla. :)  typ, systrarna, bröderna(familjen med andra ord), Malle, Totte, Gänget, Anders, Hampus, Rebecka(Beccah) :) jag kommer alltiid finnas här för er. <333 sen några till, som betyder skit mkt för mig, men jag har inte känt er så jätte länge, sorry. :)

Av annorlunda - 26 december 2007 14:38

hahaha jag la mig 4 igår! :P

Å vaknade 1 idag .. xD

Lyyyyyyyyyyyyyyyyyyckat! :D

Av annorlunda - 25 december 2007 22:43

Jag vaknade 14.30 idag. ^^  la mig vid 3 på natten...  URK! :P
Så när jag vaknade åt jag middag direkt ^^ sjukt trött... :S

Såg på Tokio Hotel dvdn idag, den var svin bra :D:D:D:D:D <333333 typ skrek som en idiot. xD hah!!! :D:D

Nu kommer jag aldrig somna... illa juh! ;)   Suck -.-'

alla ska förresten sova hoss mig på nyårsafton, antagligen... :P

Av annorlunda - 24 december 2007 22:22

Julafton dåe.
idag vaknade jag vid 10, mamam väckte mig. men jag gick upp vid 11 och då borstade jag håret å sedan slängde jag på lite mascara då... ;)  jag pallade inte halsband. å morsan ville ha badrummet, så det blev inget mer. vanliga kläder, palla att göra sej vacker? Dom kan ta mej som jag är.

sedan vid 12 eller nått kom syrran, å då gick jag, Hanna, å syrran å köpte lite godis å sånt. ;D jag lekte mest med Hanna. ^^ hah. folk glodde. :P men men, det är faktiskt en unge. dom ska man uppehålla... ;)  haha, sen kom syrra nummer 2, thessan, då fick jag o brorshan gå å hjälpa dom. :D dom hade mycket med sig. :S Sen vid 13.00 åt vi mat (hahah.) :P  sen kom pappa å jag fick öppna julklapparna. :D Fick Dvd med TOKIO HOTEL (Zimmer 483 - live in erope!) :D  Yeeeeeeeeeees!!!!! :D  sedan, så sen fick jag pengar av farmor, å massa mer av pappa... :'D   Yeah! :D

Sen, när han stuckit. så kom jag på att jag glömde ge han min julklapp. hah... ^^  sen efter ett tag hade alla tråkigt då öppnade vi alla julklappar. :P Fick ett jättefint guldhalsband av morsan som Malleh (syrran) hade å hon ba "Vad coolt, nu blir vi systrar på riktigt" ;)  Är vi inte det ändå da syrran? =P åtminstone halvsystrar. <333 ^^,  Sen fick jag jätte mycket fint. Tack <3 :D  jag är förresten svin stolt över min julgran. *asg* :P

WIZY ÄLSKAR SIN UNDERBARA JULGRAN , MAHAHAH! XD :P (jag e knäpp, asg!)  ja sa jmt "visst e granen fin i år?!?!" :D Hah! :D förlåt att jag är stolt dåra. :D  Men ingen vit jul :P fast det trodde jag ändå inte att jag skulle få, men men.. :(  å julkalendern är slut... :'(  Suck, jag vill se meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!

fast nu ska jag sova, godnatt. :P

Presentation

Omröstning

Läser du min blogg dagligen?
 Ja
 Nej
 Ibland
 Oftast
 Nej, men ska börja.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<<
December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards